7 Nisan 2016 Perşembe

Öğrenciler için, proje tabanlı öğrenimin yararları

Katılımları artar, özgüvenleri gelişir ve öğrenime karşı daha hoşnut yaklaşımları olur (Thomas, 2000)
 Geleneksek sınıf derslerine göre daha fazla sorumluluk aldığı bu ortamda, diğer modellerin sağladığından daha fazla akademik kazanç elde edilir. (Boaler, 1997; SRI, 2000 )
 Yüksek düzeyde düşünme, problem çözme, birlikte çalışma ve iletişim gibi karmaşık becerileri geliştirmek için uygun olanaklar (SRI, 2000)
 Öğrenim olanaklarına erişim için daha geniş bir ufuk, kültürel bakımdan farklı öğrencileri kaynaştırmak için uygun bir fırsat sağlar (Railsback, 2002)
 Birçok öğrenci için, bu öğrenim stilinin çekiciliği, çalışmanın orijinal yöntem izlemesi eğitim ve öğretimi verimli kılar.
 Öğrenciler, belirli bir disiplinde çalışan kişilerin rollerini ve davranışlarını üstlenmek istemeleri için bu çalışma sitemi cazip gelir.
 Bilim adamlarının ortaya çıkmasında fırsatlar oluşturur. Zemin hazırlar. Proje Tabanlı Öğrenme, öğretme-öğrenme sürecinde yenilikçi bir modeldir.
 Genel kavramlara, düşüncelere ve bir disiplinin ilkelerine (prensiplerinde) odaklanır.
 *Öğrencilerin problem çözümü için, araştırmaları, bilgi elde etmeleri ve bu bilgileri anlamlı bütünler haline getirerek bir ürün ortaya koyma görevlerini içerir.
 *Öğrencilerin, kendilerine özgü bir biçimde çalışmalarına ve kendi bilgilerini kurmalarına izin verir. Gerçekçi ürünlerle en son noktaya ulaşmalarını sağlar. Projeler, öğrencileri birçok role sokar. problem çözücü, karar verici, araştırmacı, belge hazırlayıcı olarak geleceğe hazırlar.
 • Kendi çevreleri ve dış dünya arasındaki bağlantıları görmelerine,
• Toplumdaki farklı insanlarla iletişim kurmalarına,
• Kendilerini bir etkinlik için organize etmelerine,
• Kendi zamanlarını planlamalarına ve bir plana göre çalışmalarına, kendi bulgularını Toplum içinde sunmada ve savunmada pratiklik kazanmalarına, Öğretmenlerinin rehberliğinde kendi öğrenme durumlarını kontrol edebilmelerine yardımcı olur.

  • Çoklu zeka kavramına uygundur.
  •  Estetik duyarlılıkları geliştirir. 
  •  Grup arkadaşlarıyla tartışmayı ve uyumlu çalışmayı öğretir. 
  •  Ekip çalışması esnasında paylaşmayı öğrenirler. Bir işi başarmış olmanın gururunu yaşarlar.

Öğrencilerin problemin bir parçası olmaları yerine;problemi çözen bireyler olmalarını sağlar. Konu ararken öğrenmeyi sağlar. Hazırlanırken öğrenmeyi sağlar. Yaparken öğrenmeyi sağlar. Yazarken öğrenmeyi sağlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder